Monday, June 20, 2011

Aduhaii Nabira ku....

Nabira atau Zafira Sama saja







Oh Nabira ku... sudah 3 tahun aku memiliki mu. Namun tidak banyak perubahan yang dapat aku lakukan.. biasa lah kereta "tangan kedua" sudah tentu banyak masalah, lagi pun umurnya dah pun mencecah 8 tahun. Kalau di kira, sudah banyak wang ringgit yang dibelanjakan ke atas kereta kesayangan ku ini... semakin terlalu di jaga, semakin banyak musibahnya..
Namun bersyukur, aku tidak keseorangan dalam memandu kereta idaman ini, rupa2nya terdapat rakyat Malaysia juga sama seperti aku sehingga mewujudkan kelab khas untuk kereta ini, antaranya www.mychevyclub.com. www.mychevyclub.net. www.ramp-it.net. semua member2 kat dalam club/ forum ini friendly, dan berpengalaman. so banyak masalah kereta aku rujuk pada mereka. Club ini lah yang mengagahi aku untuk terus setia. walhal kalau tiada club ni pun, aku tetap setia dengan Nabira ku.... setakat ini tidak terfikir untuk aku menukarnya.

Now, kasihan Nabira ku, kelihatan semakin usang, semakin terbiar, semakin tidak dijaga, lihatlah sekelilingnya...penuh dengan parut dan luka. antaranya:-


antena radio, lokasi belakang atas atap, getah nya dah tercabut, tetapi ia bukanlah masalah besar.






pecah dan rompong, ini kesan daripada kemalangan yang di rempuh motosikal, 2 bulan yang lalu. tetapi sudah di perbaiki sedikit dan lampu pun dah tukar yang baru.




Error sign, exhaust emission dan InSP. sepatutnya untuk clear ni boleh guna Tech 2 (boleh dikatakan alat/gadget/komputer untuk check secara elektronik masalah kereta). tapi ia dah selesai dengan bantuan "btsix" (arzo ahmad). salah seorang ahli kelab. masalah ni mungkin berpunca daripada O2 sensor, ekoran ketidakstabilan pembakaran petrol...agak2 je..hehehe.





jom tengok kat dalam. Pasal Kelambu tu, semua orang sedia maklum (ahli club chevy/ opel jer lah) yang tahu, Nabira ni ada satu kelemahan iaitu kelambu akan jatuh. tp kes kereta aku lain sebab aku dah cucuk jarum, tapi di sini bukan isu itu, tetapi isu getah di sebelah kiri belakang kereta aku (pintu) dah tercabut. yang warna putih tu ialah plaster, supaya ia tak terlondeh ke bawah...hehehe lawak lawak, kenapa uzur sangat kereta aku...




Yang ni mungkin tidak berapa jelas, lokasi ialah cermin sebelah kiri depan (sebelah passenger) tinted nya dah mengelupas...ini sure kena tukar baru. but not budget yet. selagi boleh pakai, aku pakai dulu laaaaaa.....




Nah kita terjah steering plak... biasa lah both side, bahagian horn tu sure carik, terkopak. banyak dah yang kena ni... nak repair orang kata just tukar cover tu..harga buat masa sekarang ialah rm120. buat di ecotec, di sunway pyramid.



eerrmmm nak cakap pun malas. ada nampak tak? keretakan pada cermin depan kereta aku tu. sebulan baru tukar insuran (tanpa insured wind screen) berlaku lah tragedi ni, berlaku kat jabor semasa pulang dari KL ke Terengganu. Nasib baik cermin sekurit, 2 layer so boleh lah tahan setahun lagi.




Tengok kat depan? papan plat dah nak tercabut kan...alahai yang ni pun aku boleh ignore. sebenarnya ia terjadi ekoran, tayar kereta aku tu terjelus dalam lumpur menyebabkan bumper depan terangkat dan secara langsung papan plat tu tercabut.



woooiii.... ini baru terjadi semalam. 19jun2011. terjadi apabila aku reverse dan secara tak sengaja ada satu bonggol tu, terkena bawah bumper tu....ekoran keretakan yang telah berlaku pada foglamp ni..terus menyebabkan ia pecah. walau bagaimana pun lampu still berfungsi seperti biasa.




Lip bawah lampu, dah patah dia punya klip. dah lama dah ni..tapi aku still buat tak tahu jer, mahal wor benda alah ni...cecah rm200 gak... giler aaah.



Yang ni skirting sebelah kiri, tercabut, akibat pecah ekoran pelanggaran ntah apa2 ntah. bila letak 5M double side saletape, dan di kacip dengan pin, ia tetap tidak rapat, dan masih terkopak. i have no choice, masa yang terhad, so aku hold seketika, perlu beli 3M lagi dan buka,, dan lekatkan lagi..tp soon. (orang lain buat, aku yang kena settle kan) biasa lah, kereta orang, tiada siapa mahu ambil cakna. lain lah kereta sendiri, langgar lubang pun tak mahu.



Kesan calar, ini terjadi apabila ada lah sebuah kereta kancil parking tepi kereta aku, tut tut bila kuar jer terus geserkan bumper kereta dia kat kereta aku....



Cap rim, ini pun boleh lost. aku pun tak tahu kemana dia menghilang. nak tak nak terpaksa pakai juga.... nak beli rim baru? buang tabiat ke?



INi sambungan yang tadi punya sebelah kiri skirting, tapi yang ini yang belakang tadi yang depan.




Ini kesan calar accident yang langgar aku dari belakang. (lokasi belakang kanan, bawah lampu yang pecah tu).




so nasihat aku pada diri aku sendiri elok2 lah jaga kenderaan sementara masih ada, tapi bagi aku sekarang, maintain engine lebih baik daripada mencantikkan luaran kereta tu.

oklah....sekarang semua spare part akan di update dari semasa ke semasa....


 Airmass sensor... average harga dalam RM800...fungsi adalah mengawal angin untuk masuk ke Throttle body... boleh dicuci tetapi kena hati2...sebab kat dalam tu ada sensor (sebesar kepala mancis)...
 di mana terletaknya airmass sensor.... sambungan daripada air filter ke throttle body...
 kalau kereta anda sensor ini menyala.... kemungkinan besar adalah disebabkan O2 sensor, ada dua O2 sensor.. depan dan bawah...bersambung dengan ekzos... kadang-kadang faktor petrol, kadang-kadang kerana minyak kotor,..kadang-kadang kena tukar fuel filter.
 valve aircond...kalau rosak (seperti gambar di bawah)... boleh saja di pateri kan...


 untuk bateri...sukatan eeeh....
 alternator untuk Chevrolet Nabira.....
 Alternator untuk Opel Zafira (yang di tunjukkan anak panah tu ialah decoupler.... kalau tak pasang pun tak apa....
 anak panah no 2  tu... InSP menyatakan Inspection untuk kereta siap sedia untuk di hantar servis. biasa di set oleh Tech II samada untuk servis 5 ribu atau 10 ribu. untuk hilangkan secara manual ialah
1. tekan butang yang dekat odometer tu (hold)
2. on suis...tetapi jangan hidupkan engine.
3. tunggu klip2 kat InSP tu...
4. lepas tu Klik sekali untuk 5ribu... 2 kali untuk 10ribu.
 Ignition coil...harga sekarang average ialah RM1900..kalau buatan china atau OEM dalam RM400. Sympton dia...kereta macam henjut-henjut....
 kalau aircond tak sejuk...try lah check ni.... pollen filter... yang kanan tu... yang lama tak tukar... locate ia kat dalam bawah deshboard sebelah penumpang depan.
 Model subaru traviq... khas untuk keluaran Japan.

NASIHAT kepada yang bakal membeli Nabira secondhand... pastikan kereta yang hendak dibeli itu mempunyai "security code" daripada pemilik asal.. gambar di bawah ni adalah contoh kad security code.. (kalau tiada kad ini, kalau di bagitahu no code pun sudah memadai)... jika pemilik asal telah menghilangkan security code ini, ada berhak mendapat potongan harga asal nabira itu RM1000 lagi.. jika dia jual RM30,000. maka anda berhak mendapat harga RM29,000. sebab security code ini penting jika anda ada masalah ECU, atau sebarang kerosakan lain yang memerlukan security code.
harap maklum...


Nama atau workshop yang terpilih bagi Nabira/Zafira.
ini sekadar cadangan dan rekomen sahaja... apa2 pun jika dah ada workshop  yang ok... tiada masalah.

1. Ecotec - Subang Jaya - owner Amir (017-8809410)
2. Melvin Bangi, atau SC bangi
3. Johor - Teraju Megah
4. Kelantan - (Belakang Sutera Inn- Kota Bharu) - Azhan
5. Kuantan - Sabri 0193107203
6. Melaka - Din DS Auto 019-6553108
7. Din Kota Kemuning - MS oil auto servis seksyen 33 shah alam - 017-6796225
8. Kepala Batas - Hj Sukri 012-4230084    


KEPADA SESIAPA YANG BERMINAT NAK JOIN GROUP WHATSAPP UNTUK NEW OWNER NABIRA BOLEH LAH BAGI NO HP WHATSAPP DAN NAMA... INSYAALLAH..SAYA AKAN ADD. - Group ini semua owner baru bagi Nabira, maka boleh la kongsi masalah, pengalaman dan lain-lain. (NAMUN HARUS DI INGAT, GROUP WHATSAPP INI HANYALAH GROUP UNTUK PEMILIK-PEMILIK BARU NABIRA/ZAFIRA ATAU YANG DAH LAMA ADA NABIRA TAPI TIADA GROUP ATAU KAWAN UNTUK BERKONGSI MASALAH, JUGA UNTUK CARI KENALAN, TETAPI TIDAK BOLEH POST-POST BERKENAAN POLITIK, HAL-HAL LUCAH, KERANA DALAM GROUP INI TERDAPAT PEMILIK NABIRA/ZAFIRA PELBAGAI LAPISAN DAN JANTINA). TQ


377 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 377 of 377
Anonymous said...

tolong add sy...0196056958

Anonymous said...

Assalammualaikum sahabat boleh masukkan saya dlm group wassap 0167107307

Anonymous said...

Nabira saya ada masaalah abs.speedometer sekejap hidup kejap tak.saya nak tanya berapa harga abs sepasang

dirafum MCo said...

noted...semua telah di add dalam group

dirafum MCo said...

symptom tu... biasa abs pump yang rosak... harga kalau tak silap dalam rm700

Unknown said...

Assalamualaikum boleh add saya shah redza 017-7881088

Unknown said...

Assalamualaikum boleh masukan saya di group whatapp boss shahredha 017-7881088( pemilik nabira)

Unknown said...

Assalamualaikum boleh masukan saya di group whatapp boss shahredha 017-7881088( pemilik nabira)

Pok li said...

Assalaamualaikum wbrt tuan admin, maaf, saya Pok Li, blh add saya dlm group Whatapps tak, Syukran...

Pok li said...

Maaf, nombor saya 01110021333

Pok li said...

Maaf, nombor saya 01110021333

Pok li said...

Assalaamualaikum wbrt tuan admin, maaf, saya Pok Li, blh add saya dlm group Whatapps tak, Syukran...

Unknown said...

pls add me..012 6658164 Tham

Unknown said...

pls add me..012 6658164 Tham

dirafum MCo said...

ok...saya dah add semua dalam group

Unknown said...

Plz add me.01115912825 zulkifli

dirafum MCo said...

saya dah add dalam group

Unknown said...

Aslkum, boleh add saya tak 0169404669, saya dari kelantan, kat sini susah nak cari spare part chavrolate nabira nie. sekarang saya tengah cri acsober depan, agak2 berapa harga yea. t.kasih atas perkongsian..banyak info sya dpt kat sini..tqsm

Unknown said...

nak join grup jugak lah...0135818991 zamanhuri

Eddy said...

Please add me +6281365105617. Sedang mencari GM genuine water pump dan brake pad depan (Lucas caliper).
Thanks, Adit

dirafum MCo said...

saya telah add di grup/...

Anonymous said...

Mohon add saya 0184003171 - ishak

Anonymous said...

Add sy tuan..0137773100

hotblood said...

Eh, pls add me too 012-2556477. Thanks :)

dirafum MCo said...

saya dah add semua ke grup

Unknown said...

Aslmlkm.. nak tanye la.cik nab saye starting jalan guna gear 4. Skrg guna gear mcm manual.. terpaksa la. Waktu start engine tekan butang salji menyala.. tapi hanya sekejap. Dalam 10sec butang tu padam. Lepas tu Tekan pun tak akan menyala lagi. Apa masalah tu tuan?

Unknown said...

Aslmlkm.. nak tanye la.cik nab saye starting jalan guna gear 4. Skrg guna gear mcm manual.. terpaksa la. Waktu start engine tekan butang salji menyala.. tapi hanya sekejap. Dalam 10sec butang tu padam. Lepas tu Tekan pun tak akan menyala lagi. Apa masalah tu tuan?

Unknown said...

Add me 0162517100 ady.

dirafum MCo said...

nama?

dirafum MCo said...

wsalam....
biasa symptom mcm ini.. boleh di kategori clucth... dan juga gear box... kalau gear R dah ada problem, semestinya gearbox ada problem, untuk lebih detail, kena diagnose dengan tech II juga di workshop.

Unknown said...

Bro,mohon add saya bro,saya pengguna nabira 2.2L..0137076004.tq

Unknown said...

Bro blh add saya dlm wasap group nabira..saya pengguna nabira 2.2 ada pblem batt light nyala atau alternator pblem la..

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Assalam bro,blg add sy dlm group wasap nabira.no saya 0137076004.nama iem.sy pengguna nabira 2.2L..mmg cool bwk model 2.2 ni pasal sy dh pernah guna wish 2 biji.lain betul sedap dia.laju pun ye..cuma semalam br jadi masalah batt light @ alternator nyala..ni nk tau pblem dia ni.btw tq bro.

dirafum MCo said...

ia dah bagitau awal2 tu... batt weak... atau problem pada alternator

Unknown said...

Add sy please 0122243988

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Add sy please 0122243988 faris

Unknown said...

Please add sy 0122243988 faris

edly said...

Assalammualaikum bro...sya edly bru nk pakai nabira blh ke sya nk join group(01126505397)

dirafum MCo said...

semua telah diadd

Anonymous said...

salam, blh join group Halim ...0102592819

rahman said...

as salam..sy berminat ingin membeli nabira..please add sy..

0133524002 rahman..terima kasih

jack said...

Ade lagi x group nabiran ni?pn sy 0122455096

slaymaster said...

assalam tuan, boleh add saya dlm group wassap nabira?
fadzlie 011-37437975
lokasi : meru,klang

Anonymous said...

Group ni masih aktif ke?blh add saya 0187787058-Zain

dirafum MCo said...

Saya dah add semua

Unknown said...

Add me 0133139650

Unknown said...

Add me 0133139650

Unknown said...

aslmlkm tuan.....add sy dlm grup wasap no 0173362511-ismail trimakasih

dirafum MCo said...

Saya akan add

Unknown said...

Pls add me in chevy group..penguna baru..ita 0133129650

Unknown said...

Pls add me ita 0133129650

Unknown said...

Add saya dlm group chevy penguna baru dn tak tau apa2 hahaha😁😁😁anoi 0133129650..

cikgu omar said...

Salam, Tuan Admin, boleh add saya dlm group ini. 0169274431, cikguomar

dirafum MCo said...

saya dah add semua.....sila introduce

Ridzuan said...

Tolong add sy 0139485577 ridzuan

CJay said...

Add me please. 0126525781. Terima kasih

CJay said...

Add me please. 0126525781. Terima kasih

dirafum MCo said...

semua telah di add dalam whatsapp group

Unknown said...

add sya admin..0167843142

Unknown said...

add sya admin..0167843142

Unknown said...

Salam tlng add saya dlm whatsapp hroup....0169490289

Unknown said...

Mohon add saya dln whatsap group
0169490289-Arin

Nordin said...

Tolong add saya 0193856708 Nordin

Nordin said...

Tolong add saya Nordin 0193856708

Unknown said...

Add me. 0176192080 (Din)

Unknown said...

Add saya bro, 013-3500045 boy@hasrat

Unknown said...

Add saya bro, 013-3500045 boy@hasrat

Unknown said...

Add sya bro 013-3500045 T.kasih

Unknown said...

Asalamualaikum bro, sya baru beli nabira 2 minggu lepas, boleh add sya dlm group, no 013-3500045 t.kasih

killerclanz said...

asslkm semua..nk tanye engine kete nabira ni dr segi ketahanan ok tak..engine kereta apa lagi yg boleh masuk body nabila ni..

dirafum MCo said...

SOALAN:
asslkm semua..nk tanye engine kete nabira ni dr segi ketahanan ok tak..engine kereta apa lagi yg boleh masuk body nabila ni.

JAWAPAN: ketahanan sama dengan kereta2 lain...kalau jaga... tukar minyak hitam mengikut tempoh... InsyaAllah tahan lama.. sebab ada dah capai 15 tahun masih elok...
engine nabira hanya engine itu sahaja boleh diguna.. kecuali panggilan lain.. contoh subaru traviq, opel zafira, chevrolet zafira, holden, vaullxhaull... dan lain2.

killerclanz said...

ade lagi ke group ni,,

killerclanz said...

0192806570 gbang...nk gak join group whtups

killerclanz said...

wslm w.b.t tuan untuk kereta nabila ni..minyak ron95 boleh guna tak..sbb ade terdengar minyak ron95 ada masalah kalau isi kat nabira ni...

dirafum MCo said...

saya dah add

dirafum MCo said...

Boleh

Unknown said...

Admin tolong rekemen bengkel utk opel zafira..byk bende nk buat blk xtau mana bengkel yg sesuai

dirafum MCo said...

boleh...saya update sebagaimana di atas

Unknown said...

Tlg add dlm group whats app
0196232003
Qamarul

zarina80 said...

As salam.. Bole add sy juga dlm group whatsapp x? 0126513027

dirafum MCo said...

ok...saya dah add

dirafum MCo said...

saya dah add....

killerclanz said...

tq info bro

Unknown said...

add me tuan 0187714119

Unknown said...

Salam..group masih available tak?sy nk join boleh tak?sy ad opel zafira 1.8..no sy 017-2354906 akhmal..tq

Anonymous said...

please add me 0122113463

Unknown said...

Tlg add sy 0137438116

dirafum MCo said...

semua dah di add.. done

Anonymous said...

tlg add saya Supian 0134008621

Anan Azri said...

saya pernah kena dulu mcm ni..hantar bengkel Amer Ecotech dia cakap problem fuel pump.

Anan Azri said...

tolong add saya. Terima Kasih. Anan Azri-0122597154

dirafum MCo said...

Telah di add

Unknown said...

Assalamualaikum...tuan boleh add sy dalam group 01125505725 mohd saliki

Unknown said...

Assalamualaikum...tuan boleh add sy dalam group 01125505725 mohd saliki

Unknown said...

Plz add me dalam group whatsapp 01125505725 saliki

Unknown said...

Assalam...tuan plz add me dalam group whatsapp 01125505725 mohd saliki

dirafum MCo said...

semua dah di add

hasrol nizam said...

Saya nizam.baru nak beli opel zafira dari kawan.boleh join grouop wassap tak.0133957576.assalam.

Unknown said...

As salam tuan fareed.. masih ada group wsap tak,add saya 0189090832 khairul
Jazkallah tuan..

Rizal said...

Saye pemilik nabira boleh saye masuk group whatsap..
0125080261

Rizal said...

Ad saya dalam group whatsap
0125080261

Anonymous said...

Salam..bole add saya..0123111614

dirafum MCo said...

semua telah di add

Anonymous said...

Assalam bro..tolong add saya dlm grup nabira tu - rexuan 0124437443

Anan Azri said...

tolong add sy sekali..dulu dah masuk dah tp hp buat hal habis left smua group..0122597154 (Anan Azri)

Anonymous said...

Tolong add sy 013.945.2881 ariz

Unknown said...

Assalamualaikum bos... ada lagi ecu nabira murah?
Tukar baru rm5k
Boleh info saya ke bos 0122727020 mohd nor

Unknown said...

Assalammualaikum bos....
Ada lagi ke ecu nabira rm1500 tu
Nabira saya ecu problem sedang risik2 ecu murah samada halfcut atau baru
Baru rm5k

sopie said...

As salam admin mohon add sy dlm grup
0192420950 Sopie tqsm

dirafum MCo said...

ECU susah sekarang... tapi saya kena tanya supplier dahulu...

Unknown said...

Assalam...pls add saya dlm grup...016-6830136...saya dri Melaka...WMY8703

Unknown said...

Salam. Mohon add saya dlm gp ws tuan. 0172436003-hafiz

Anonymous said...

Assalam, Plz add me...0175588006 Mie.

Anonymous said...

salam...pls invite sy dlam group whassap jikalau masih aktif. 0175588006.tq_salmi

dirafum MCo said...

semua telah di add dalam grup

ummiliyana said...

bole add sy msok group wasap?.. bru plan na beli nabira.. 01128990432-miqdad

Anonymous said...

Salam 1 malaysia. Group ni masih ada lg ke? Nk join pls. 0193804197 hasrul. Tq

Anonymous said...

Salam 1 malaysia. Group ni masih ada lg ke? Last post 2tahun lps. Klu group ni masih ada. Tlg add saya 0193804197 hasrul. Tq

dirafum MCo said...

semua telah di add

Anonymous said...

Salam, sesapa ada stok pollen filter, Roslan 012 371 1498

roslanali said...

Salam, tlg add dalam group WhatsApp, Roslan 0123711498

Unknown said...

tuan nk tanya?sensor TCS kadang2 menyala,klw menyala gear xnk tukar,kereta jadi berat,sensor input dan output sensor dah tukar,tapi sama jgk,tuan pernah jadi ke?

Unknown said...

0123148513.tuan add saya.bantuan dihargai

Unknown said...

Tuan.please add 0123148513

Anonymous said...

Plz add me 0104287330 razman from melaka dlm wasap group tuan

fieznur said...

Add saya 0182588680 halim

Unknown said...

Please add me 0132199535

Razi said...

ada lagi orang ke ni

dirafum MCo said...

@Mohd Razi.... masih ada

dirafum MCo said...

masih ada

Ali Othman said...

Group whatsapp ade lg tak. Klau ade tolong add saya.
Ali 019-9204283

Ali Othman said...

Tlong add sya
Ali 019-9204283

Anonymous said...

0172466645

6

Anonymous said...

mohon add Saya 0142486084 faiza

Unknown said...

add saya 0142486084 faiza

dirafum MCo said...

telah add semuanya

DjmyFm said...

Bang add 0197446466 ai

Unknown said...

Plz add me 018765070w

Unknown said...

Please add me 0187650702

aaliasa said...

Wujud lagi ke group wasap ni? Kalau masih ada masuk kn saya 0122945964 Asmadi

dirafum MCo said...

telah add semua

Anonymous said...

Salam.. masih aktif ke blog ni?

dirafum MCo said...

aktif

Anonymous said...

Assalam ...

Tuan group ni masih ada ker ...kalau ada add saya 01137515855

Ayie said...

Slm..admin dan semua king2 di sini...hari ni saya nak minta tolong sikit la.Dimana saya boleh beli barang/part Nabira 1.8 ni dengan senang dimelaka???Bukan apa senang la nak tuju bila nak cari/beli bila dah tahu kedai sparepart nya,maklum jer la kereta ni partnya memang ada susah nak cari kan...klu nak tunggu order takut lambat jawabnya nak tunggu..klu ada kedai pergi jer terus ada stock peh memang terbaik kita pun senang kan...Harap king2 dapat membantu nubies kubis ni...serabut wei..#NakCariStarterNabira....#NakCariAltenatorNabira

dirafum MCo said...

telah di Add

dirafum MCo said...

boleh cari kat DS auto... dia pun baiki nabira...no contact 019-655 3108

Udin tamam said...

As salam tuan,
Tolong masuk kan saya dlm group ws nabira.
Tel : 012-9264616

Udin tamam said...

Tlg add saya . 0129264616. TQ

abdillah said...

Assalam ramadhon kareem....mohon add no 01129113868...jazakallahu khoir

abdillah said...

Assalam ramadhon kareem....mohon add no 01129113868...jazakallahu khoir

dirafum MCo said...

semua telah di add dalam group Nabira

murad said...

add saya 0173171892

Rizal said...

Tolong add saye 0125080261

Unknown said...

Tlg add saya... 0162259525 Idris

Anonymous said...

Sy nk tya psl Chevrolet nabira

Don said...

Di mana nak beli ECU Nabira 1.8.ECU saya selepas di scan ada problem.

dirafum MCo said...

Don...
boleh try tanya Nik Ecoteknik.. dia ada jual
try contact 012-6700340

Unknown said...

nk join juga, ada lagi x group nabira ni 011-11132939 kamal

eusoff faris said...

Hi bro. As Salam mohon join group nabira. Ben 0162181880

Unknown said...

Slm sjhtera nk ty ade x yg nk jual nabira murah2

Unknown said...

Slm sjhtera nk ty ade x yg nk jual nabira murah2

dirafum MCo said...

semua telah di add dalam group

dirafum MCo said...

@unknown... ada je yang murah2... rm5k nabira pada masa ini

Ridhwan utara said...

Salam semua sahabat nabira tolong add saya dalam group WhatsApp nabira boleh 0174224764

Ridhwan utara said...

Salam semua sahabat nabira tolong add saya dalam group WhatsApp nabira boleh 0174224764

dirafum MCo said...

Ridhwan telah add tuan dalam group

Ibni said...

Msih ad lg ke group nabira ni

Ibni said...

Masih ad lg ke group nabira ni..klau ad..add sye.. 0139905360 kyrul

Ibni said...

Add sye group nabira...0139905360 kyrul

Unknown said...

Please add me dlm grup nabira...01115162442- poknik yie Kelantan

Unknown said...

ada lg x group nabira tolong add saya saya 01110518038 masaalah nabira saya bila engine dah panas susah nak undur kereta knp ye masa sejuk boleh je undur

dirafum MCo said...

semua telah di add dalam grup

Anonymous said...

0184092050..jika group masih ada..

Unknown said...

masih ada

«Oldest ‹Older   201 – 377 of 377   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...