Sunday, May 8, 2011

Gold Coast, here i come. Trip to Australia

Trip To Australia
Erm perancangan yang awal. 4hb Mei hingga 7hb Mei. Flight air asia. sejauh 3k km dan 8jam penerbangan.
pintu kawalan yang amat ketat, sehingga aku di tahan dan di check selama 1 jam. semua barang telah di check, dan satu persatu di tanya. suspect bawa dadah atau ada kaitan dengan dadah.
trip ini pergi hanya lah 3 orang. aku, Wafie dan Awie (driving school). rate exchange pada masa ini ialah AUD1 bersamaan RM3.33. maknanya semua barang di darab dgn tiga.
suasana di Gold Coast, Sejuk, walaupun tengahhari, suhu dalam 13 darjah celcius, pantai pasir yang halus seperti pijak di atas tepung. matahari terbit jam 4 pagi. zohor 11 pagi, asar 3 petang, magrib 5 ptg, dan isya' jam 6ptg..(2 jam awal dari waktu Malaysia- contoh, Malaysia jam 5, di Australia jam 7).
lagi cerita mengenai Gold Coast akan di update selepas ini.
sedikit gambar yang di ambil dari Htc tynt II aku... enjoy da photo.

ni kat airport, Coolangatta, Gold Coast, time nak balik..tu muka tak mandi tu... dalam jam 7 pagi waktu tempatan..
Tanah Australia, tapi tak tahu bahagian mana, di ambil time balik....
di Coolangatta Gold Coast International airport.
sebuah bank, ini di Harbour Town (tempat jual pelbagai pakaian dan perfume)
tugu di Harbour town
ini adalah rapid Gold Coast... bus lalu betul2 ikut timing. classssss

Helenslave: stesen bas dan train. daripada Dreamworld nak balik ke Sulfer Paradise, kena pergi ke stesen ini dulu.. ambil bus kat sini. sebab bas dari DreamWorld tiada langsung ke Sulfer Paradise (tempat hotel kami menginap)

di kiosk Nando's. satu2 nya kedai halal di Harbour Town. harga woow... aku makan meal hari tu ialah bersamaan rm48.

Jalan dan keadaan jalan yang lengang, tak ada kenderaan, tak sibuk, dan bersih

bergambar di Sulfer Paradise. dekat dengan Cascade Gardens

ini Davis, rakan sebilik aku, dia berasal dari Brasil. umur 30 tahun, and friendly, travel pun sorang2. actually kami tidur di backpacker, so dapat teman baru setiap hari.

1st day, Davis join me at same room..hahaha

Islander REsort hotel cafe....

Sulfer Paradise beach. ini burung apa ye? camar ke? jinak mcm merpati..
Cascade Garden
salah satu pengangkutan yang ada di Gold Coast. maybe ini pakej kot

Queensland street..
di Kurrawa Park. di sempanjang pantai tu ada 3 taman, iaitu Neilsen Park, KurrawaPark and Pratten Park.

sorry gambar jauh sikit. ia tulis, restoran maharani, masakan malaysia (tapi orang singapore - dan ramai dah orang kenamaan pergi situ) tp makanan tak excellent lah..

salah satu peti surat di Charles AV

di Charles AV

HardRock Cafe....hahaha tepi jer kat hotel kami menginap...kira strategik juga lah tempat aku menginap tu...sebelah sana ada roda ferris... tapi aku tak naik

1st day sampai, and check in kat Islander Resort Hotel. Aud30 seorang. guna kad kreadit aku...so dua malam Aud60 bersamaan rm100 semalaman.

1 comment:

Anonymous said...

natam parik..bakper mung x ajok cikk roseek g dinung jugok...baru ada feel cik rosikk g...

pastu kene takap di pegawai imigresen...hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...